Choose Privacy Week : I am not an open book

Nouvelle initiative (une de plus !) en matière de sensibilisation à la vie privée aux États-Unis : la Choose Privacy Week. Cette première édition se déroule du 2 au 8 mai 2010 et a pour objectif d’inviter les citoyens, et en particulier les utilisateurs des bibliothèques, à se pencher sur le droit à la vie privée ainsi qu’au respect et à la protection de celle-ci.

Though our reaction to the USA PATRIOT Act did raise the profile of privacy-lovin’ librarians, you’d be surprised how many people still don’t understand the connection between libraries and privacy. Does that mean Choose Privacy Week is just a chance for librarians to pat ourselves on the back? Not at all. While librarians can and should do our best to protect the information entrusted to us when people use our libraries, we can’t control what happens outside our doors. What librarians can do is help people understand their options for taking charge of their personal information. Participating in Choose Privacy Week is your chance to start the ball rolling.

Martin Garnar, Chair, ALA Intellectual Freedom Committee
Choose Privacy Week and Libraries: Bringing Privacy to the People

La campagne fournit aux bibliothèques différents outils afin de sensibiliser leurs utilisateurs au rôle de la vie privée, à l’importance de celle-ci et comment elle peut facilement être compromise. La Choose Privacy Week veut permettre à chaque citoyen d’aborder cette problématique de manière critique et d’opérer les choix qui lui conviennent, en pleine connaissance de cause.

Pour ce faire, l’American Library Association (ALA) a mis en place différentes ressources :

Et comme toujours, la boutique de l’ALA Store regorge de badges, boutons, posters…

2 réflexions sur “Choose Privacy Week : I am not an open book

1. Pingback: Choose Privacy Week : I am not an open book « biblioth|ê|thique | Information Mining R&D

2. Pingback: Tweets that mention Choose Privacy Week : I am not an open book « biblioth|ê|thique -- Topsy.com